St-Takla.org  >   Ethiopia  >   05-North-Ethiopia-June-2008

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Northern Ethiopia زيارة إلى شمال إثيوبيا

145- The plan in North Ethiopia

 خطة العمل في شمال أثيوبيا

What will happen in the next days God willing is that we go to BahirDar, where there are many Monasteries in every island..  They are about 27 Monasteries, Ill go to some of them..  The islands are about 36 islands..  The next day Ill go to the Blue Nile Falls..  The third day will be for the city of Bahir Dar itself..

ما سيحدث في الأيام القادمة بإذن الله هو أن نذهب إلى منطقة بحر دار، وبها عدة جزر، وبكل جزيرة يوجد دير..  وهم حوالي 27 ديراً سأذهب إلى بضعهم برحلة بالقارب..  والجزر حوالي 36 جزيرة..  ثم اليوم التالي سأذهب إلى شلالات النيل الأزرق..  وفي الثالث زيارة إلى مدينة بحردار نفسها..

After that I head to Gondar by car, as I learned it is a two-hours drive away from Bahr Dar, and I dont need to fly there..  Gondar has many old Churches and ancient castles..  Also close to the Seimen mountains..

ثم أذهب بعدها بعربة إلى جوندر، حيث علمت أنها على بعد حوالي ساعتين من بحر دار، ولا أحتاج إلى الطيران إليها..  وجوندر بها العديد من الكنائس الأثرية، والقصور القديمة..  وأيضاً قريبة من جبال سيمين..

Then fly to Lalibella, and its famous rock hewn Churches..  They are unique, and one of a kind in the whole world..  Then fly from Lalibela to Axum to visit some Churches and see the famous Axum obelisks..  After that to Maqale state by car, then back to Addis Ababa..

ثم بالطائرة إلى لاليبيلا، وكنائسها الشهيرة المنحوتة في الصخر..  وهي لا يوجد مثيل لها في العالم..  ثم الطيران من لاليبيلا إلى أكسوم، لزيارة بعض الكنائس و مشاهدة مسلات أكسوم الشهيرة..  بعدها التوجه إلى ولاية "ماكاليه" بالعربة، ومنها العودة إلى أديس أبابا..

 

 

That is the plan, but of course what really happens is somewhat different from any plans!!

هذه هي الخطة المرسومة، ولكن بالطبع الواقع يختلف نوعاً ما عمّا يحدث بالفعل!!

Oh, I forgot to tell you that in each city of these cities, Ill have to head first to its Diocese Office to present the 2nd permission I got, to get the 3rd permission..

آه، نسيت أن أخبركم أنه في كل مدينة من هذه المدن، يجب أن أذهب أولاً إلى مكتب الإيبارشية الموجود فيها لتقديم التصريح الثاني الذي حصلت عليه، لأخذ التصريح الثالث..

 

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/05-North-Ethiopia-June-2008/145-The-plan-in-North-Ethiopia.html