St-Takla.org  >   Ethiopia  >   03-In-Addis-Ababa-May-2008

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Ethiopia زيارة إلى إثيوبيا

52- Ethiopian Tourist Information

 مكتب معلومات السائحين في إثيوبيا

 

Tuesday, April 29, 2008

الثلاثاء 29 إبريل 2008

Of which the places I went to today was the Ethiopian Tourists Information Center in Maskal Square in Addis Ababa, and I chatted with a nice lady for a while, I took some of the tourist pamphlets about Ethiopia, and the places I intend to visit..  She told me that I didn’t need to make any reservations with any travel agencies, instead, I could find many tour guides and travel agencies around the Airport at the places I would visit God willing.  She told me also that there was no need for the anti-Malaria tablets, as that was not the season, but I’ll continue taking it either ways..

من ضمن الأماكن التي ذهبت لها اليوم كان مكتب معلومات السائحين في ميدان "ماسكال" في أديس أبابا، وكانت هناك سيدة لطيفة تحدثت معها كثيراً، وأخذت بعض الكتيبات السياحية عن إثيوبيا، والأماكن التي أنوي زيارتها..  وأخبرتني بأنه لا داعي لأن أقوم بأي حجوزات مع شركات سياحية، فبمجرد وصولي إلى المطار إن شاء الله، هناك الكثير من المرشدين السياحيين والشركات السياحية في كل هذه المناطق..  وأخبرتني أيضاً أنه لا داعي لحبوب ضد الملاريا، حيث أن هذا ليس هو موسم انتشار المرض..  ولكني سأكمل الكورس على أي حال.. 

 

 

She was so surprised when I told her that there was a Church after St. Takla Himanot the Ethiopian in Egypt (mainly all Ethiopians get astonished when we tell them about a Coptic Church in Egypt by the name of this great Ethiopian Saint).  And she said how come?  He is Amharic?!  I told her also there is more than one church by His name in Egypt..  I mentioned the story of bringing the part of the Holy Relics of Him by the Ethiopian monks that used to live in the Coptic Monasteries in Egypt..

واندهشت كثيراً عندما أخبرتها عن كنيسة باسم القديس تكلاهيمانوت الحبشي في مصر (تقريباً كل الأحباش كذلك يندهشون عندما نخبرهم عن كنيسة قبطية في مصر باسم هذا القديس الحبشي العظيم)، وقالت أنه قديس أمهري..  كيف هذا؟!  فأخبرتها أنه يوجد أيضاً أكثر من كنيسة باسمه في مصر..  وقصصت عليها قصة إحضار جزء من جسد الأنبا تكلا إلى مصر عن طريق الرهبان الأحباش الذين كانوا يعيشون في الأديرة القبطية في مصر..

 

 

All photographs by Michael Ghaly for St-Takla.org, April-June 2008
جميع الصور تصوير مايكل غالي لموقع الأنبا تكلا، إبريل - يونيو 2008

 

The Lion of Ethiopia, a statue at the Lagahar area (Ambassador), Addis Ababa
أسد إثيوبيا، تمثال في حي لاجاز (أمباسادور) في أديس أبابا

 

 

Sheraton Hotel street  شارع فندق الهيلتون

 

 

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/03-In-Addis-Ababa-May-2008/52-Ethiopian-Tourist-Information.html