St-Takla.org  >   Ethiopia  >   03-In-Addis-Ababa-May-2008

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Ethiopia زيارة إلى إثيوبيا

54) Altitude Sickness

 غثيان الأماكن المرتفعة

Sunday, May 11, 2008

الأحد 11 مايو 2008

We got delayed the previous time from going to Northern Ethiopia; because there was no Master Card machine in all Ethiopia!!  There was a small drawing machine at two banks only in Addis Ababa (the only ones in Ethiopia), and the card didn’t work there..  I tried many times, for a few days..

تعطلنا خلال الفترة السابقة من الذهاب إلى شمال إثيوبيا؛ بسبب أنه لا يوجد ماكينة ماستر كارد في إثيوبيا كلها!!  يوجد آلة سحب في بنكين فقط بأديس أبابا (الوحيدين في إثيوبيا)، ولكن لم يعمل الكارت فيهما..  هذا كان خلال عدة محاولات، على مدى بضعة أيام..

Tomorrow I’ll try to call the bank in Alexandria again, to find out about the reason of this issue..  I don’t want to spend what I have now, and then later discover that the card won’t work..  Thank God my travel Visa is valid until mid-June God willing..  All is for the best..

غداً سأحاول مرة أخرى الاتصال بالبنك في الإسكندرية لمعرفة سبب إعاقة عملية السحب من الكارت..  لا أريد أن أقوم بصرف ما معي، ثم أكتشف بعد ذلك أن الكارت لن يعمل..  أحمد الله أن الفيزا (فيزا الزيارة) ممتدة حتى ما بعد منتصف يونيو بإذن الله..  كله للخير..

 

 

I read today about the altitude sickness or illness, (acute mountain sickness - AMS), which is a pathological condition that is caused by acute exposure to low air pressure (usually outdoors at high altitudes). It commonly occurs above 2,400 meters (approximately 8,000 feet).  Altitude sickness is caused by reduced partial pressure of oxygen. The percentage of oxygen in air remains essentially constant with altitude at 21 percent, but the air pressure (and therefore the number of oxygen molecules) drops with altitude.  Altitude sickness usually does not affect persons traveling in aircraft because modern aircraft passenger compartments are pressurized.

قرأت اليوم عن موضوع ضيق التنفس الذي يحدث في الأماكن المرتفعة..  وها هي الخلاصة:

"غثيان الأماكن المرتفعة، هو عرض مرضي سببه هو التعرض الحاد لضغط جوي منخفض.  يحدث في الغالب فوق 2400 متر أو 8000 قدم فوق سطح البحر.  وسبب هذا هو قلة ضغط الأكسجين؛ حيث أن نسبة الأكسجين في الجو تظل ثابتة في الارتفاعات المختلفة، وتكون نسبته عند 21%، ولكن بسبب ضغط الهواء (وبالتالي عدد جزيئات الأكسجين) تقل مع الإرتفاع.  وهذا لا يحدث في الطائرات، حيث أن مقصورات الركاب في الطائرات الحديثة مكيّفة الضغط.

An unrelated condition, although often confused with altitude sickness, is dehydration, due to the higher rate of water vapor lost from the lungs at higher altitudes.

ويوجد عرض آخر لا علاقة له بنفس الأمر، وهو الجفاف، بسبب زيادة معدل فقط بخار الماء من الرئتين في الأماكن المرتفعة.

 

 

All photographs by Michael Ghaly for St-Takla.org, April-June 2008
جميع الصور تصوير مايكل غالي لموقع الأنبا تكلا، إبريل - يونيو 2008

 

Saint Mark icon, at His church in Amest Kilo  أيقونة مارمرقس في كنيسته بالكيلو الخامس: أميست كيلو

 

 

Virgin Mary icon  أيقونة العذراء مريم

 

St. Marc Church, Addis Ababa  كنيسة مارمرقس في أديس أبابا

 

 

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/03-In-Addis-Ababa-May-2008/54-Altitude-Sickness.html