St-Takla.org  >   Ethiopia  >   04-Kidus-Teklahimanot-Feast-Celebration-May-Debre-Libanos

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Ethiopia زيارة إلى إثيوبيا

110)14 years to become a monk in the Monastery!

!راهب تحت الاختبار لمدة 14 سنة

But on that morning, before I head to the Monastery, I passed by the second hotel, which was the other and only left one, in the area that was 4.2 k. m. far from the Monastery, and did rent a room just in case I didn’t finish everything on that day.  And that was what happened..  This time the price of the room was 1/20 from the other hotel!!  Although yesterday I was told double the amount.  Of course there was a big difference in its level from the other one, but it was acceptable; I don’t need it except to sleep and leave my belongings..  Although I carry the laptop everywhere..  I can’t risk losing it, as it did prove to be useful for real at that time..

ولكن هذه المرة كنت قد ذهبت قبل توجهي للدير إلى الفندق الثاني -أو الآخر والوحيد الباقي - في المنطقة على بعد 4.2 كم من الدير، وقمت بحجز غرفة احتياطاً إذا كنت لن أتم كل شيء في هذا اليوم.  وقد حدث..  وهذه المرة تكلفة الغرفة كانت واحد على عشرين من الفندق الآخر!!  على الرغم من أنهم بالأمس قد قالوا لي ضعف السعر.  وطبعاً هناك فارقاً كبيراً في المستوى، ولكنه مقبول؛ فأنا لا أحتاج الغرفة سوى للنوم وترك حاجياتي..  على الرغم من أنني أحمل اللاب توب في كل مكان..  فلا أستطيع المخاطرة من هذه الجهة، حيث أنه أثبت نفعه حقاً في هذه الفترة..

 

Before I left the Monastery at 5:30 p. m. (or 11:30 Ethiopian-time), I spent an hour and a half with Brother Ballata to take some information for the website about the Monastery, the icons, and Saint Taklehaimanot..  I learned that he had been a Brother who had spent 14 years of probation to become a monk!!  Here the canons of the Monasteries are very strict, and counts a lot about the background of each person before his life in the Monastery, not just in it, and other things that I’ll try to search for later..  He showed me some woods from the previous Church that Emperor Minellik the Second built.

وقبل تركي الدير في الخامسة والنصف مساء (أو الحادية عشر والنصف بالتوقيت الحبشي)، قضيت ساعة ونصف مع الأخ بالاتا لآخذ بعض المعلومات للموقع عن الدير والأيقونات والقديس تكلاهيمانوت..  وعلمت أنه أخ تحت الاختبار ليصبح راهباً، وقد قضى في الدير 14 سنة تحت الاختبار حتى الآن!!  وهنا القوانين الديرية صارمة، وتهتم كثيراً بخلفية الشخص قبل الدير وليس فقط فيه، وغير ذلك من الأمور التي سأحاول البحث فيها..  أراني أيضاً بعض من الأخشاب للكنيسة القديمة التي بناها الإمبراطور مينيلك الثاني.

 

 

All photographs by Michael Ghaly for St-Takla.org, April-June 2008
جميع الصور تصوير مايكل غالي لموقع الأنبا تكلا، إبريل - يونيو 2008

 

What a difference between today and yesterday!  !ياله من فارق بين اليوم والأمس

 

Some people are still there  بعد الناس مازالوا موجودين

 

 

Red Belete with one of the visitors  الأح بالاتا مع أحد الزوار

 

The Church from the front  الكنيسة من الأمام

 

Part of the old Church  جزء من الكنيسة القديمة

 

Wooden work from the Church that Emperor Menellik II built  أعمال خشبية من الكنيسة التي بناها الإمبراطور مينيليك الثاني

 

 

Some paintings still show  بعض الألوان مازالت واضحة

 

A different view  لقطة أخرى

 

Other wooden work  أعمال خشبية أخرى

 

More of the old church that was before this one  المزيد من الكنيسة القديمة التي كانت موجودة قبل الحالية

 

These pieces are in the enclosure of the Abbott's office  هذه القطع موجودة داخل ساحة مكتب رئيس الدير

 

 

 

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/04-Kidus-Teklahimanot-Feast-Celebration-May-Debre-Libanos/110-In-the-Monastery-for-14-years-to-become-a-monk.html