St-Takla.org  >   Ethiopia  >   04-Kidus-Teklahimanot-Feast-Celebration-May-Debre-Libanos

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Ethiopia زيارة إلى إثيوبيا

72) The Divine Embroidery

 التطريز الإلهي

That was the ending of this long and detailed report about this day, the time now is 2:50!

انتهى التقرير الطويل عن هذا اليوم، والساعة الآن الثالثة إلا عشرة دقائق..!

 

Oh, I forgot to mention that the moon today, after there were no more clouds nor rain, looks very nice, I had never seen it like this since I came here..  The moon was full and bright..  I didnt miss that shot.. :)

آه، نسيت أن أذكر أن القمر في هذا اليوم، بعد انقشاع السحب ونهاية المطر كان منظرة أكثر من رائع، لم أره منذ أتيت إلى هنا..  وكان بدراً منيراً بطريقة جميلة..  وقد قمت بتصويره.. :)

 

 

All photographs by Michael Ghaly for St-Takla.org, April-June 2008
جميع الصور تصوير مايكل غالي لموقع الأنبا تكلا، إبريل - يونيو 2008

 

The moon..  ..القمر

 

 

 

On that day I wondered: Why did I go today to the Ethiopian Studies Center in particular?  Why didnt I go anywhere else when they told me to come after one hour?  Why was I allowed to use the Library against the rules; as I didnt have an ID Card yet?  Why I didnt find any books that I wanted except only one book, although I was told before of the availability of more than one source of books, microfilms & manuscripts?!  How come that this one book, and that only useful section in it was talking about moving the Holy Relics of Saint Taklehaimanot on May 12?!!  And how I met someone by chance to tell me to go to that festival on that day in particular?!  Why, and for the first time of my being here for over than 40 days, I get to know that the official date that is being used for real, and not only at some special cases, is the Ethiopian Calendar..?!  Although I did notice before that some organizations use the general Calendar..

Can't we say about this that it is the Divine Embroidery?!

في ذلك اليوم أفكر: لماذا ذهبت لمركز الدراسات الإثيوبية بالذات؟  ولماذا لم أذهب في مكان آخر عندما أخبروني أن أعود بعد ساعة؟  ولماذا تم السماح لي باستخدام المكتبة ضد القوانين، حيث لم يكن معي كارت العضوية بالفعل؟  ولماذا لم أجد سوى كتاب واحد فقط مما أطلبه، على الرغم من أنه قيل لي سابقاً بوجود أكثر من مصدر ما بين كتب وملفات ميكروفيلم ومخطوطات؟!  ولماذا وجدت محتوى ذلك الكتاب الواحد، والقسم الذي قرأته، يتحدث فقط عن نقل جسد القديس تكلاهيمانوت يوم 12 مايو؟!!  وكيف قابلت مَن يخبرني بأنه يجب أن أذهب للاحتفال في ذلك اليوم بالصدفة البحتة؟!  ولماذا -ولأول مرة من وجودي في إثيوبيا منذ أكثر من 40 يوماً- أعرف أن التاريخ الرسمي المُستخدم بالفعل، وليس في أمور خاصة فقط، هو النتيجة الحبشية..؟!  على الرغم من أني سابقاً لاحَظت أن بعض الهيئات تستخدم التقويم العادي..

ألا نستطيع أن نطلق على هذا.. "تطريز إلهي"؟!

Happy Feast..  Tomorrow is the feast of moving the Holy Relics of Saint Taklehaimanot..

كل سنة وحضراتكم بخير..  غداً عيد نقل جسد القديس تكلاهيمانوت..

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/04-Kidus-Teklahimanot-Feast-Celebration-May-Debre-Libanos/072-The-Divine-Embroidery.html