St-Takla.org  >   Ethiopia  >   03-In-Addis-Ababa-May-2008

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Ethiopia زيارة إلى إثيوبيا

61- Reply to an opinion

 تعقيب على رأي

One of the opinions about this section that was sent to us, is that it is nice but has some personal details and opinions that shouldn't be put on the website..  This opinion is true to some extent regarding the personal details and opinions..  But regarding listing it or not, that's something else..

قيل لنا أحد الآراء حول هذا القسم أنه جيد ولكن به بعض التفاصيل والآراء الشخصية التي لا يجب أن توضع على الموقع..  هذا الرأي به جانب من الصحة حول وجود تفاصيل أو آراء شخصية..  ولكن من ناحية سردها من عدمه، فهذا أمرٌ آخر..

The point of narrating details is to make this section as natural as it happened, it is telling reality as it is without any retouch..  Whether good or bad..  On the other side we got other opinion saying that the way of presentation makes one feels as if he/she is the one making the trip, and feels like part of the story..

الهدف من سرد التفاصيل هو أن يكون هذا القسم طبيعي كما حدث، وهو سرد الواقع بكل تفاصيله بدون أي رتوش..  سواء من الجيد أو الرديء..  وعلى الجانب الآخر جاءنا رأي آخر يقول أن طريقة العرض تجعل الشخص يشعر وكأنه هو الذي يقوم بالرحلة، وكأنه جزء من القصة..

 

If we wanted to put general things, it might be boring, even normal or traditional..  And that is what we don't want..  If you want direct or intensive information, read a book about Ethiopia, or even a travel guide!!  As to the extent of the official place of such opinions, it is as noted that they are personal notes and opinions, and it is as noted also that this is a blog of the events and not an official report..

إذا كنّا نريد وضع أموراً عامة، قد يصبح الأمر مملاً أو حتى عادياً أو تقليدياً..  وهذا ما لا نريده..  وإذا كنت تريد معلومات مباشرة ومكثفة أو مجرد أخبار، اقرأ كتاباً عن إثيوبيا، أو حتى دليل سياحي!!  أما حول مدى الوضع الرسمي لهذه الآراء، فهي كما هو واضح أنها رأي وملاحظات شخصية، وكما هو موضع أن هذه مدونة للأحداث وليست تقريراً رسمياً..

Hundreds of other messages from Egypt, Ethiopia and other countries reported a fine proportion of enjoyment and benefiting from this section, facing a sole opinion of the same deal of enjoyment, but with adding the word "but"..!

مئات الرسائل الأخرى من مصر وإثيوبيا وبلاد أخرى أفادت بنسبة جيدة من الاستمتاع والاستفادة من هذا القسم، في مقابل رأي وحيد يفيد نفس القدر من الاستفادة، ولكن مع إضافة كلمة "لكن"..!

However because of the importance of each and every single opinion we get, we wanted to talk about it frankly in front of everyone..  Noting that there is nothing or nobody is perfect!!  God Himself people differ about Him, won't we differ about small things?!  :)

 

 

ومع ذلك بسبب أهمية كل رأي لنا، رأينا أن نتناول هذا الأمر صراحة أمام الجميع..  مع ملاحظة أنه لا يوجد شيء أو شخص كامل!!  الله نفسه يختلف عليه البشر، ألن نختلف في أمور صغرى؟!  :)

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/03-In-Addis-Ababa-May-2008/61-Reply-to-an-opinion.html