St-Takla.org  >   Ethiopia  >   03-In-Addis-Ababa-May-2008

St. Takla dot org website visit to Ethiopia 2008 زيارة موقع سانت تكلا دوت أورج إلى إثيوبيا - 2008

Visit to Ethiopia زيارة إلى إثيوبيا

59- Telecommunications / Hard Currency in Ethiopia الاتصالات والعملة الصعبة في إثيوبيا

 

Also during this time I bought and collected some videos about the historical Churches and Monasteries of Ethiopia, so we know what to look for at these places..

قمت أيضاً في هذه الفترة بشراء وتجميع بعض أفلام الفيديو حول الأديرة والكنائس الأثرية في إثيوبيا، حتى نعرف ما الذي نبحث عنه عندما نذهب إلى تلك الأماكن..

Another thing that added to the problem, and making it not easy to contact Egypt, whether to my family, friends, the Church, or general authorities like trying to contact the bank..  It is very hard to find an international telecommunications office!!  I spent half of a week to try to find any, and I didnt except in a hotel, with high prices..!  And when I ask about this, I find the one being asked thinks for a while, then tells me that there is none in this area..!  Poor Ethiopia, with this blockade of the limitation of using hard currency, economy and telecommunications..

أمراً آخر زاد من تعقيد الموقف وتعقد الإتصالات مع مصر، سواء من ناحية الأهل والأصدقاء والكنيسة وحتى المصالح العامة مثل محاولة الإتصال بالبنك..  هو أنه ليس بسهولة أن تجد مكتب إتصالات دولي!!  فقد قضيت حوالي نصف أسبوع إلى أن أجد، ولم أجد إلا في فندق، بأسعار كوميدية..!  وعندما أسأل في أي مكان عن مثل هذا الأمر، أرى الذي أسأله يفكر فترة، ثم يخبرني بأنه لا يوجد في هذه المنطقة..!  مسكينة إثيوبيا، بهذا الحصار من تحديد التعامل بالعملة الصعبة، والإقتصاد، والاتصالات..

 

 

Another thing regarding telecommunications, is that in order to get a cell phone number, you have to apply first, and take your turn for a short or long time till you get it, as this is a monopoly of the governmental telecommunications company, and no one else provides this service..

أمر آخر بخصوص الاتصالات، وهو أنه لكي تحصل هنا على خط تليفون محمول، تقوم بتقديم طلب، وتنتظر فترة زادت أو قَصُرَت لكي تحصل عليه، حيث أن الأمر هو احتكار لشركة الإتصالات الحكومية، ولا يوجد غيرها مَنْ يقدم هذه الخدمة..

This limitation of the use of the hard currency, because of the Central Bank of Ethiopia, makes it impossible to make a Credit Card that can be used outside Ethiopia, i. e. in dollar or any other international currencies..  The Credit Cards that are being issued here can be used only here!  You can get in with any hard currency you want, but you wont get out with it!  Me as a foreigner, I have to pay some services in dollar and not with the national currency; like renewing the Visa, or paying for the internal air flight tickets..  etc.  If I dont, I have to prove the source of the national currency that I have, using bank documents that show the operations of exchanging hard currency..  Even these documents I have to keep all of them, because they may ask for it in the airport at the time of leaving the country, or any other times!  And if I wanted to exchange from Birr to Dollar, youll face even more..  Even stamping the passport itself!

وموضوع تحديد التعامل بالعملة الصعبة هذا، بسبب البنك المركزي الإثيوبي، يجعل من المستحيل عمل كارت إئتمان يصلح خارج إثيوبيا، أي بالدولار أو غيره من العملات العالمية..  فكروت الائتمان المُصدَرة هنا تصلح داخل البلد فقط!  تستطيع أن تدخل بأي عملات صعبة، ولكن لن تخرج بها!  وأنا كأجنبي عن البلد، يجب أن أقوم بدفع بعض الخدمات بالدولار وليس بالعملة المحلية، مثل تجديد الفيزا، أو شركات الطيران الداخلية..  إلخ.  وإذا لم أفعل، ينبغي أن أثبت مصدر العملة المحلية الموجودة معي، عن طريق مستندات من البنك تُفيد تغيير العملة..  وحتى هذه المستندات، يجب أن أحتفظ بها كلها، لأنها قد تُطلَب مني في المطار وقت الخروج من البلد، أو في أوقات أخرى!  وإذا أردت تغيير من عملة محلية إلى دولار، سترى الكثير والكثير..  لدرجة أنه يتم وضع أختام البنك في الباسبور نفسه!

 

 

All photographs by Michael Ghaly for St-Takla.org, April-June 2008
جميع الصور تصوير مايكل غالي لموقع الأنبا تكلا، إبريل - يونيو 2008

 

Victory Monument in Arat Kilo  نصب النصر في أرات كيلو

 

 

Amharic writings on the Victory monument  كتابة بالأمهرية على النصب التذكاري للنصر

 

Details on the Victory Monument  تفاصيل من نصب النصر التذكاري

 

 

 

St-Takla.org                     Divider


© st-takla.org : Saint Takla Haymanout Website: General Portal for the Coptic Orthodox Church Faith, Egypt / Contact us at:

Bible | Daily Readings | Agbeya | Books | Lyrics | Gallery | Media | Links | Contact us

https://st-takla.org/Ethiopia/03-In-Addis-Ababa-May-2008/59-Telecommunications-n-Hard-Currency-in-Ethiopia.html