All Coptic Links - Coptic Directory - Orthodox Church Directory The Agbeya - The Coptic Book of Prayers (English Agbiya + Arabic Agpeya) English Bible + Holy Bible in other languages - Arabic, French, Ethiopian Amharic Holy Bible, ArabicBible, Enjeel Saint Takla dot org - Main page - English Photo and Image Gallery: Jesus - Mary - Saints - St. Takla - Church - Priests - Bible - Activities - pictures and Icons.. Download and listen to Hymns - Carols - Midnight Praise (Tasbeha) - Midis - Videos - Liturgies - Masses - Sermons - Online Streaming St-Takla.org   Coptic Church Website Logo of Saint Takla Haymanot the Ethiopian Coptic Orthodox Website - Alexandria - Egypt - موقع الأنبا تكلا هيمانوت القبطي الأرثوذكسي FAQ - Frequently Asked Questions and Answers - Coptic and Christan Q&A - Faith, Creed, Site, Youth, Family, Holy Bible Contact Us - Address - Map - Online Support Send a free Christian and Coptic Greeting Cards to your friends موقع الكنيسة القبطية باللغة العربية - الموقع العربي StTaklaorg Site News and Updates Downloads.. Winamp Skins - Coptic fonts - Agbeya - Software - Freeware - Icons - Gallery - Mp3s Feedback - Submit URL - ideas - Suggestions.. Kids' Corner - Coloring - Songs - Games - Stories Free Coptic Books - Christian Arabic Books, Orthodox English Books  

دروس في اللغه الإنكليزية
English Language Tutorials

English Articles with Arabic Translation
مقالات إنجليزية مترجمة إلى اللغة العربية

مقدمة: هذا القسم الجديد هدفه أن تعرف كيف تقرأ الجمل وتفهم صيغتها والمعنى المقصود منها، قبل البحث عن الترجمة الحرفية للكلمات..  ومن خلاله سنقوم بإضافة مقالات في جميع المجالات: الفن art، الموسيقى music، التمويل finance، العمل business، القانون law..  إلخ..  حتى تتعلم كلمات جديدة من آن لآخر..  من المفيد أيضاً أن تتصفح صفحات أخرى ذات صلة لقراءة مقالات أو عناوين غير مترجمة هن نفس الموضوع، وترى هل ستستطيع أن تفهم المعنى العام منها أم ماذا..  ثم تعود لهذه الصفحة، وتتصل بنا وتخبرنا بالكلمات التي لم تفهم معناها وسنقوم بترجمتها وإرسالها لك على الإيميل.

MP3 - a worldwide mania إم بي ثري..  جنون عالمي

 

Who is the one who had never downloaded a song from the Internet? Although companies try to prohibit or simply prevent people from downloading, MP3 download is a reality: MP3 is there, at anyone's disposal. All that people need is a computer and a connection.

من الذي لم يقم بتنزيل أغنية من على الإنترنت؟!  فعلى الرغم من أن بعض الشركات تحاول تحريم أو منع الأفراد من التحميل، فتحميل ملفات الإم بي ثري هو حقيقة: فملفات الـ mp3 موجودة تحت تصرف أي أحد.  فكل ما يحتاجه الأشخاص هو جهاز حاسب آلي و طريقة إتصال بالإنترنت.

All this concern about this type of download has to do - of course - of how much money the music industries are not earning. Besides, there is risk of piracy. Studies suggest that piracy - the practice of building CDs or DVDs with no permission of the owner's - has increased a lot in the past few years. Music companies and artists blame the possibility to download their songs or videos from Internet.

فالاهتمام حول هذا النوع من التحميل سببه -بالطبع- هو ما لا يكسبه صناع الموسيقى من جراء هذا.  بالإضافة إلى ذلك، فهناك مخاطرة القرصنة.  فتشير الدراسات إلى أن قرصنة الكمبيوتر -وهي عمل أقراص ممغنطة سواء أكانت CD أو DVD بدون إذن المالك- قد زادت بكثرة في الأعوام القليلة السابقة.  فشركات الموسيقى و الفنانين يلومون إمكانية تحميل أغانيهم أو الفيديو كليب الخاص بهم من على الإنترنت.

 

The possibility of downloading the most different types of music from the farthest parts of the world is not like a one-way street. Although some companies have fought to forbid the MP3 free download - alleging that this type of procedure reduces their profits - there is the other hand of the process. If those free downloads reduce music industries' profits, it also makes their songs famous. And they cannot complain at that.

إن إمكانية تنزيل جميع الأنواع المختلفة من الموسيقى من مختلف أنحاء العالم ليس أمر سيء على كل الأحوال.  فعلى الرغم من أن بعض الشركات قد حاربت لتحريم تحميل ملفات ام بى ثرى مجاناً من على الانترنت، بادعاء أن هذا الأمر يؤدي إلى تخفيض أرباحهم، فهناك جانب آخر لهذه العملية.  فإذا كانت التحميلات المجانية تقلل من أرباح صناع الموسيقى، فهي على الجانب الآخر تساهم في شهرة أغانيهم.  وهم لا يستطيعون أن يشكوا من هذا!

There are already some laws that protect the copyrights of the composer's or music band's. These laws usually keep their eyes on websites and software that guarantee free MP3 download. As these websites and software are the most probable to be breaking the law.

هناك بالفعل بعض القوانين التي تحمي حقوق النشر للملحنين والفرق الموسيقية.  وهذه القوانين تضع أعينها دائماً على المواقع و البرامج التي تتيح تحميل مجاني للأغاني.  لأن هذه المواقع أو البرامج هي في الأغلب التي تقوم بكسر القانون.

 

However, it is not that websites that charge people a fee in order to download their songs are not breaking the law. They also may be breaking the law. Nevertheless, they are less probable to be doing so.

على الرغم من ذلك، فالمواقع التي تحصل المال في مقابل تحميل الأغاني قد تكون تقوم بعمل ضد القانون كذلك.  ولكن، فهذا غير وارد كثيراً.

The laws and the companies of the music business requires that a website or software must have a previous authorization from the company in order to put MP3 music formats available for download.

فالقوانين وشركات الأعمال الموسيقية تطلب من الموقع أو البرنامج أن يحصل على تصريح مسبق من الشركة في مقابل وضع الاغاني للتنزيل.

So, are you going to think twice before downloading?! I don't think so!

فهل ستفكر مرتين قبل التحميل؟!  لا أظن ذلك!

Send this page to a friend

 

مقالات أخرى مترجمة من الإنجليزيه إلى العربية لمساعدتك في تعلم مصطلحات جديدة
تمويل الرهن العقارى |
سرطان الميزوثليوما | مرادفات الأمثال والحكم | التأمين الصحي | كيف تتعلم الآنجليزية؟ | نهاية البريد العشوائي
جديد: جنون تحميل الإم بي ثري | أفكار هدايا الأطفال الرضع | الفن لصحتك | دعوى حدوث إصابة عمل | خطوات وضع مكياج مثالي

Other Translated articles from English to Arabic to help you learn new words
Mortgage Refinancing | Mesothelioma Cancer | Quotes Synonyms | Health Insurance | How to Learn English? | End of Spam?

New: Mp3 Download Mania | Baby Gift Ideas | Art for Your Health | Accident at Work Claim | Steps to a Perfect Makeup

صفحات ذات علاقة بنفس الموضوعRelated pages and links

* دروس مجانية في اللغة الفرنسيه Speak French for Arabic & English Users
* تعليم اللغة العربية Learn the Arabic Language
* شرح لغة قبطية Free Coptic Language Courses

* تعلم اللغة الإيطالية مجانا  Learn Italian Language for free

St. Takla Church - Main IndexLearn French Languages Online for Free - St. Takla Church - Main Index - Alex. Eg تعلم اللغه الفرنسية مجانا

Like & share St-Takla.org


© Saint Takla Haymanout Website: Coptic Orthodox Church - Alexandria, Egypt / URL: http://St-Takla.org / Contact us at

http://st-takla.org/Learn_Languages/03_Learn-English-Lessons-Taaleim-engelizy-Free/000-Free-English-Lessons-3-Articles-Arabic-Translation/Translated-Article-MP3-Download-a-Worldwide-Mania.html