الكتاب المقدس باللغة العربية + الإنجيل بكل اللغات + دراسات في كتاب مقدس + البحث في الكتاب المقدس الاجبية.. كتاب السبع صلوات | الأجبية باللغة العربية | الأجبية باللغة الإنجليزية | الفرنسية وصلات كل المواقع القبطية - سجل مواقع الكنائس القبطية الأرثوذكسية - دليل السايتات المسيحية الموقع باللغة الإنجليزية St-Takla.org in English ما الجديد؟ أخبار ويب سايت الأنبا تكلا وتحديثاته و الجديد المضاف به الإيمان | اللاهوت | العقيدة القبطية الأرثوذكسية | طقوس الكنيسة المسيحية في مصر ركن الأطفال - ترانيم - تلوين - ألعاب - قصص Saint Takla Dot Org Web Site - Homepage لوجو موقع كنيسة الأنبا تكلا هيمانوت - الإبراهيمية - الإسكندرية - جمهورية مصر العربية | الموقع الرسمي لكنيسة القديس تكلاهيمانوت | بطريركية الأقباط الأرثوذكس راسلنا - اتصل ان | اكتب لنا رأيك - أضف موقعًا - الأفكار - المقترحات... إرسل كروت و بطاقات تهنئة مسيحية و قبطية إلى أصدقائك في كل المناسبات اتصل بنا.. رأيك يهمنا - العنوان - التليفونات - الخريطة - الدعم الفني الفوري سنوات مع إيميلات الناس | أسئلة و أجوبة في الكتاب المقدس، الشباب والأسرة، الإيمان واللاهوت والعقيدة، الروحيات، ويب سايد سانت تكلا الصفحة الرئيسية من الموقع الرسمي للكنيسة القبطية الأرثوذكسية: كنيسة أنبا تكلاهيمانوت الحبشي القس - بطريركية الأقباط الأرثوذكس معرض الصور: السيد المسيح - السيد العذراء - القديسين - الأنبا تكلا هيمانوت - الكهنة - الكتاب المقدس - الخدمات الوسائط المتعددة: ترانيم - ألحان - عظات - أجبية مسموعه - ملفات ميدي - فيديوهات - تسبحة نصف الليل - قداسات قسم التحميل: أشكال برنامج وين آمب | خطوط قبطية | ترانيم | برامج متنوعة، وبرامج مسيحية | أيقونات | معرض الصور تاريخ الكنيسة القبطية الأرثوذكسية عبر العصور | التاريخ المسيحي مكتبة كتب قبطية أرثوذكسية | الكتب المسيحية في مختلف المجالات و المواضيع | كتب بطاركة، أساقفة، كهنة، علمانيين  

أرشيف كلمات الترانيم المسيحية | قاعدة بيانات الأناشيد الروحية على الإنترنت
فهرس الترانيم | ترنيمة مكتوبة | نص الترتيلة

كلمات ترنيمة عالي لفوق أنا رافع إيدي *

 1. عالي لفوق أنا رافع ايدى
و بعز أنا مش عاوز حاجة
أبدًا ، أبدًا و لا يغنيني
و لا يملا عيني و يكفيني

 

عندك ملكي و عزى و سيدي
إن كانت مش راح ترضيك
و لا يشبع قلبي و يرويني
غير بس اللي تجود بيه ايديك

 2. رافع ايدى بفرحة و بعلن
إنك تصنع للى فعلا
أبدًا ، أبدًا مش مستني
و لا مسنود على غيرك لكن

 

إنت يا صاحب الوعد بتضمن
حط رجاء أيامه فيك
حد من الدنيا يطمني
سندي هيكون كله عليك

 3. رافع ايدى بفخر و باهتف
عالي ، عالي و مليان قوة
أبدًا ، أبدًا مش متساب
مليان قلبي سلام من وعدك

 

طاير زى النسر بارفرف
انت أمين و أنا بأشهد ليك
وحدي هنا في دنيا الأتعاب
رب المجد بذاته حاميك

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

عالى لفوق أنا رافع إيدى عندك ملكى وعزى وسيدى
(وبعز أنا مش عاوز حاجة إن كانت مش راح ترضيك)2
(أبدًا ابدًا ولايغنينى ولايشبع قلبى ويروينى
ولا يملى عينى ويكفينى غير بس اللى تجود بيه إيديك)2

ماشى فى السكة بفرحة وبأعلن إنت يا صاحب المذبح تعلن
(تأكل جسدى وتشرب دمى تثبت فى وأثبت فيك)2
(أبدًا أبدًا مش مستنى حد من الدنيا يطمنى
أو مسنود على غيرك لكن هيكون سندى كله عليك)2

رافع عينى بحب لحضنك برجاء توبة فيه غفران
(راجع راجع لكنيسة حية فيها أتعلم أشهد ليك)2
(أبدًا أبدًا مش متساب وحدى هنا فى دنيا الأتعاب
مليان قلبى سلام من وعدك رب المجد بذاته حاميك)2

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

*عالي لفوق أنا رافع إيدى      عندك ملكي وعز وسيدى

 وبعز أنا مش عاوز حاجة     إن كانت مش راح ترضيك

أبدًا أبدًا ولا يغنيني ولا يشبع قلبي ويرويني

ولا يملا عنيا ويكفينى غير بس اللى تجود بيه إيديك

 

*رافع إيدى بفرحة وبعلن     أنت يا صاحب الوعد بتضمن

 إنك تصنع للى فعلًا     حط رجاء أيامه فيك

أبدًا أبدًا مش مستني حد من الدنيا يطمنى

أو مسنود على غيرك لكن سندى هيكون كله عليك

 

* رافع أيدي بفخر وبهتف     طاير زى النسر برفرف

  عالى عالى ومليان قوة      انت امين وأنا باشهد ليك

أبدًا أبدًا مش متساب وحدى هنا فى دنيا الأتعاب

مليان قلبى سلام من وعدك رب المجد بذاته حاميك

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

عالي لفوق أنا رافع ايدي

عندك ملكي وعزي وسيدي

وبعز أنا مش عاوز حاجة

إن كانت مش راح ترضيك

أبدا أبدا  ولا يغنيني

ولا يشبع قلبي ويرويني

ولا يملى عينيا و يكفيني

غير بس اللي تجود بيه إيديك

رافع إيدي بفرحة وبأعلن

أنت يا صاحب الوعد بتضمن

إنك تصنع للي فعلا

حط رجاء  أيامه فيك

أبدا أبدا  مش  مستني

حد من  الدنيا يطمني

أو مسنود على غيرك لكن

سندي هيكون كله عليك

رافع إيدي بفخر و بأهتف

طاير زي النسر بارفرف

عالي عالي ومليان قوة

إنت أمين وأنا بأشهد ليك

أبدا أبدا  مش متساب

وحدي هنا في دنيا الأتعاب

مليان قلبي سلام من وعدك

رب المجد بذاته حاميك

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

عالى لفوق أنا رافع إيدى عندك ملكى وعزى وسيدى
(وبعز أنا مش عاوز حاجة إن كانت مش راح ترضيك)2
(أبدًا ابدًا ولايغنينى ولايشبع قلبى ويروينى
ولا يملى عينى ويكفينى غير بس اللى تجود بيه إيديك)2


ماشى فى السكة بفرحة وبأعلن إنت يا صاحب المذبح تعلن
(تأكل جسدى وتشرب دمى تثبت فى وأثبت فيك)2
(أبدًا أبدًا مش مستنى حد من الدنيا يطمنى
أو مسنود على غيرك لكن هيكون سندى كله عليك)2

رافع عينى بحب لحضنك برجاء توبة فيه غفران
(راجع راجع لكنيسة حية فيها أتعلم أشهد ليك)2
(أبدًا أبدًا مش متساب وحدى هنا فى دنيا الأتعاب
مليان قلبى سلام من وعدك رب المجد بذاته حاميك)2

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

١. عالي لفوق أنا رافع إيدي   عندك ملكي وعزّي وسيدي
  (وبعز أنا مش عاوز حاجة   إن كانت مش راح ترضيك)٢
  (أبداً أبداً ولا يغنيني   ولا يشبع قلبي ويرويني
  ولا يملأ عينيّ ويكفيني   غير بس اللي تجود بيه إيديك)٢
       
٢. رافع إيدي بفرحة وبأعلن   أنت يا صاحب الوعد بتضمن
  (إنك تصنع للّي فعلاً   حط رجاء أيامه فيك)٢
  (أبداً أبداً مش مستني   حد من الدنيا يطمني
  أو مسنود على غيرك لكن   سندي هيكون كله عليك)٢
       
٣. رافع إيدي بفخر وبأهتف   طاير زي النسر بأرفرف
  (عالي عالي ومليان قوة   أنت أمين وأنا بأشهد ليك)٢
  (أبداً أبداً مش متساب   وحدي هنا في دنيا الأتعاب
  مليان قلبي سلام من وعدك   رب المجد بذاته حاميك)٢

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

1.عالي لفوق أنا رافع ايدى
و بعز أنا مش عاوز حاجة
أبداً، أبداً و لا يغنيني
ولا يملا عيني و يكفيني

 

عندك ملكي وعزى وسيدي
إن كانت مش راح ترضيك
ولا يشبع قلبي ويرويني
غير بس اللي تجود بيه ايديك

2.رافع ايدى بفرحة و بعلن
إنك تصنع للى فعلا
أبداً، أبداً مش مستني
ولا مسنود على غيرك لكن

 

إنت يا صاحب الوعد بتضمن
حط رجاء أيامه فيك
حد من الدنيا يطمني
سندى هيكون كله عليك

3.رافع ايدى بفخر و باهتف
عالي، عالي ومليان قوة
أبداً، أبداً مش متساب
مليان قلبى سلام من وعدك

 

طاير زى النسر بارفرف
انت أمين وأنا بأشهد ليك
وحدي هنا في دنيا الأتعاب
رب المجد بذاته حاميك

كلمات الترنيمة بتنسيق مختلف من موقع الأنبا تكلا

1- عالي لفوق أنا رافع إيدي عندك ملكي وعزي وسيدي
وبعز أنا مش عاوز حاجة إن كانت مش راح ترضيك
أبداً أبداً ولا يغنيني ولا يشبع قلبي ويرويني
ولا يملا عيني ويكفيني غير بس اللي تجود بيه إيديك
2- رافع إيدي بفرحة وباعلن انت يا صاحب الوعد بتضمن
إنك تصنع للي فعلاً حط رجاء أيامه فيك
أبداً أبداً مش مستني حد من الدنيا يطمني
أو مسنود على غيرك لكن سندي هايكون كله عليك
3- رافع إيدي بفخر وباهتف طاير زي النسر بارفرف
عالي عالي ومليان قوة انت أمين وانا باشهد ليك
أبداً أبداً مش متساب وحدي هنا في دنيا الأتعاب
مليان قلبي سلام من وعدك رب المجد بذاته حاميك

____________________
* من مرنمي الترتيلة: المرنم بولس ملاك، من شريط ألبوم "الصوم والصلاة"

[ www.St-Takla.org ]

إرسل هذه الصفحة لصديق

حرف ع - كلمات الترانيم و  المدائح و التماجيد - كنيسة الأنبا تكلا هيمانوت  - الابراهيمية - الأسكندرية - مصركنيسة الأنبا تكلا هيمانوت - الصفحة الرئيسية

__________________________________________________________________________________
© كنيسة الأنبا تكلا هيمانوت الحبشي القس - الإسكندرية -مصر / URL:
http://St-Takla.org
/ اتصل بنا على:

http://st-takla.org/Lyrics-Spiritual-Songs/06-Coptic-Taraneem-Kalemat_Ein-Ghein-Feh/3aly-Lefoo2.html